Компанія Ample запустила нові станції для обміну батарей у Мадриді, що дозволяють швидко замінювати акумулятори електромобілів всього за кілька хвилин. Ця технологія, що поступово набирає популярність за межами Китаю, вже активно використовується компанією Nio, яка збудувала понад 3000 станцій для своїх автомобілів.
Станції Ample, що відкрилися в Мадриді, призначені для моделей Fiat 500e, які входять до складу одного з сервісів каршерингу. Хоча раніше технологія обміну батарей вважалася занадто дорогою для електромобілів, зараз, у 2025 році, вона знову привертає увагу. Перші компактні станції Ample відкрилися цього місяця, і місто Мадрид стало лідером у реєстрації електромобілів в Іспанії.
Процес обміну батарей простий: автомобіль заїжджає на станцію, де роботизована система замінює розряджену батарею на повністю заряджену за п’ять хвилин. Станції не потребують підземної інфраструктури, а батареї заряджаються повільно, що знижує витрати на електрику. Ample отримала грант від уряду Іспанії для цього проекту і планує відкрити більше станцій у столиці.
Зростаючі витрати на інфраструктуру швидких зарядних станцій в містах сприяють поверненню технології обміну батарей, оскільки традиційні станції вже не можуть задовольнити зростаючий попит. Станції Ample можуть бути встановлені всього за три дні, що є значною перевагою.
Зараз Ample не є єдиною компанією, що працює в цій сфері в Європі: станції Nio також вже функціонують, але переважно в Скандинавії. Головною перешкодою для масового впровадження технології є необхідність адаптації електромобілів для сумісності з такими станціями.