Каліфорнія подала до суду, щоб захистити своє право на виконання власних стандартів чистого повітря, оскільки Конгрес проголосував за скасування її ваучера згідно з Законом про чисте повітря. Цей ваучер, що діє з 1967 року, дозволяє Каліфорнії запроваджувати жорсткіші вимоги до викидів, ніж ті, що встановлені федеральними нормами.
Губернатор Каліфорнії Гевін Ньюсом зазначив, що рішення Сенату може загрожувати плану штату заборонити продаж нових автомобілів на бензині з 2035 року. Це також може вплинути на ринок автомобілів у США, оскільки багато штатів наслідують каліфорнійські стандарти.
Генеральний прокурор Каліфорнії Роб Бонта підкреслив, що позов має на меті забезпечити можливість штату виконувати свої закони, що стосуються чистого повітря. За його словами, завдяки цим стандартам вдалося зменшити викиди на 98% за останні 50 років.
Незважаючи на досягнуті успіхи, Каліфорнія все ще стикається з проблемами, такими як смог, особливо у великих містах, де недостатньо громадського транспорту. Транспортний сектор штату відповідає за 40% викидів вуглецю.
У разі скасування заборони на продаж нових бензинових автомобілів інші штати можуть наслідувати приклад Каліфорнії, що вплине на темпи впровадження електромобілів у США. Наразі Каліфорнія є лідером з продажу електромобілів, з 2.24 мільйона електрокарів у штаті.
Якщо ваучер Каліфорнії буде скасовано, штат може змушений покладатися на добровільні зусилля для переходу на електромобілі, що вимагатиме більше фінансових стимулів для виробників і споживачів. Однак, суди можуть підтримати позицію Каліфорнії, оскільки висновки парламентського радника Сенату вказують на те, що Закон про огляд Конгресу не стосується таких ваучерів.