JLR не може побудувати броньований електричний Range Rover

Jaguar Land Rover (JLR) визнав, що не може створити електричний Range Rover з таким же рівнем бронювання, як у його поточних бензинових моделей. Це означає, що Range Rover Sentinel, що використовується високопрофільними клієнтами, включаючи прем’єр-міністра Великобританії Кіра Стармера, залишиться на бензині. Причина? Закон Великобританії вимагає, щоб державні відомства мали повністю електричні автопарки до 2027 року.

Мандат на нульові викиди (ZEV) вимагає, щоб автомобільні виробники відповідали суворим вимогам: 28% продажів повинні бути електричними до 2025 року, з подальшим зростанням до 100% до 2035 року. JLR стверджує, що не може відповідати цим вимогам з броньованим Sentinel. Такі автомобілі повинні витримувати бронебійні кулі, атаки гранат і навіть вибухи тротилу, що додає величезну вагу. Хоча JLR не уточнив точну проблему, поєднання додаткової броні та великих акумуляторів не може гарантувати достатній захист від вибухів.

Водночас JLR планує випустити компактний електричний Defender та новий повністю електричний Range Rover найближчим часом. Іншими словами, JLR підтримує електромобілі, де це вигідно, але його найбезпечніший автомобіль залишається винятком.

Критично важливо, що конкуренти, такі як BMW, вже випустили i7 Protection – повністю електричний броньований седан, сертифікований проти вибухів. У США Lucid співпрацює з US Armor Group для створення захищеного Air Sapphire, здатного витримувати важкий вогонь, досягаючи швидкості 200 миль на годину та забезпечуючи понад 400 миль пробігу. Ці проекти демонструють, що хоча інженерія броньованих електромобілів складна, це не неможливо. Як результат, JLR, схоже, відстає від конкурентів, які вже пройшли цей шлях.

Sentinel рекламується як “люксова фортеця на колесах”, здатна витримувати кулі та вибухи до 15 кг тротилу. Проте, у 2025 році його найбільша вразливість – не вогнева потужність, а законодавство. Прем’єр-міністр їздитиме на бензиновому Sentinel, тоді як звичайні водії підштовхуються до електромобілів. Іронія вражає. Якщо решта Великобританії має перейти на електрику під суворими мандатами, чому ж найвищий посадовець країни має їздити на бензиновому позашляховику? Якщо JLR не знайде рішення для проблеми ваги та безпеки, наступний броньований автомобіль прем’єр-міністра може мати інший шильдик.