NASCAR: Спори про права команд та їх вплив на розвиток спорту

У рамках антимонопольного позову, поданого проти NASCAR, команди 23XI Racing та Front Row Motorsports стверджують, що мають право впливати на рішення, які приймає санкційний орган, оскільки це безпосередньо впливає на витрати команд. Президент NASCAR Стів О’Доннелл запевнив, що спроби наділити команди правом голосу негативно позначилися б на розвитку спорту.

У 2016 році під час впровадження системи Чартерів для команд NASCAR Cup було запроваджено правило трьох штрафів. Це правило забороняло NASCAR вносити більше трьох змін, які б могли суттєво збільшити витрати команд. Якщо б NASCAR перевищив цю межу, команди отримали б право змагатися в інших серіях.

О’Доннелл зазначив, що генеральний директор NASCAR Джим Франс виступив проти цього правила в новому договорі на 2025 рік, оскільки вірив, що воно зашкодить розвитку спорту. “Новий телевізійний контракт міг би зникнути”, – свідчив О’Доннелл. Він підкреслив, що якби команди мали голос, NASCAR не зміг би проводити нові заходи, такі як вуличні перегони в Чикаго або виставку в Лос-Анджелесі.

Наразі NASCAR уклав нову угоду на медіа-права, яка діє до 2031 року, вартістю 7,7 мільярда доларів, що в середньому становить близько 1,1 мільярда на рік. Кожна команда отримує 12,5 мільйона доларів з цього контракту, проте команди вважають, що їм потрібно 20 мільйонів на рік для нормального функціонування.

О’Доннелл також підкреслив, що хоча NASCAR поніс збитки в розмірі 13 мільйонів доларів на будівництві треку в Лос-Анджелесі та 55 мільйонів доларів за три роки проведення перегона в Чикаго, ці заходи були важливими для залучення нових фанатів і покращення іміджу NASCAR.

Федеральний судовий процес триває вже чотири дні. О’Доннелл став четвертим свідком, допитаним у цій справі. Суддя Кеннет Белл висловив невдоволення темпом розгляду справи, зазначивши, що “журі розглядає багато дерев, а не ліс”.