Проблеми з ремонтом автомобілів Tesla стають все більш актуальними для власників електромобілів. Користувач Reddit під ніком u/IcerC розповів про свій випадок, коли ремонт його Cybertruck обійшовся в $34,013 після того, як він потрапив у яму. Tesla запросила $21,076 за запчастини, заблоковані за VIN-номером, і чотири місяці простою для ремонту. Хоча страхова компанія покрила витрати, справжня проблема полягала в контролі компанії над ремонтом автомобілів. Власники стикаються з ситуацією, коли вони фактично втрачають контроль над своїми автомобілями через монополію Tesla на запчастини та ремонт.
У Tesla програмне забезпечення блокує базові функції, такі як калібрування підвісок, за допомогою цифрових бар’єрів, які можуть обійти лише їхні техніки. Запчастини з VIN-номером стають непридатними для використання, якщо їх відключити від системи. Політики гарантії, як стверджується, заважають стороннім ремонтам, незважаючи на федеральні захисти, передбачені Законом Магнусона-Мосса.
Судова справа «Odometergate» виявила системні маніпуляції, коли Tesla нібито завищує показники одометра. Один з власників Model Y отримав рахунок на $10,000 за ремонт підвіски, коли його гарантія закінчилася раніше, ніж очікувалося. Це призводить до замкнутого кола: водії поспішають в сервісні центри Tesla, щоб уникнути закінчення гарантії, але стикаються з відмовами у виплатах за попередні ремонти.
Тим часом традиційні автовиробники, такі як Ford, демонструють, що складність електромобілів не обов’язково вимагає контролю над ремонтом. Наприклад, Ford F-150 Lightning надає незалежним майстерням доступ до діагностики через стандартні OBD-II порти.
Фінансові витрати на ремонт автомобілів Tesla вражають. Вартість запчастин і робочої сили перевищує конкурентів на 66%, а терміни очікування на обмежені запчастини можуть тривати місяцями. Наприклад, заміна обігрівача салону в Model 3 коштує $920, тоді як аналогічна деталь для Chevrolet Bolt – лише $320.
Суддя федерального суду США Тріна Томпсон дозволила колективний позов проти Tesla за антимонопольні порушення. Якщо справу виграють, Tesla може бути змушена відкрити свій каталог запчастин та діагностичних інструментів для незалежних майстерень. Це може знизити витрати на ремонт і скоротити терміни очікування для власників.
Власники електромобілів повинні мати можливість самостійно ремонтувати свої автомобілі без постійної залежності від сервісних центрів виробника. Коли вартість окремої запчастини перевищує річні платежі за автомобіль, це ставить під сумнів, чи дійсно ви володієте своїм транспортним засобом.