Республіканці в Сенаті США запропонували скасувати штрафи для виробників автомобілів, які не відповідають стандартам Corporate Average Fuel Economy (CAFE). Ця ініціатива є частиною законопроекту президента Трампа, відомого як “Великий прекрасний закон”. Стандарти CAFE, які діють з 1975 року, передбачають штрафи в розмірі $14 за 0.1 mpg нижче встановленого стандарту, що множиться на кількість проданих автомобілів на ринку США.
Найбільше штрафів сплатило підприємство Stellantis, яке заплатило $156.6 мільйонів за модельні роки 2016 та 2017, а також рекордні $235.5 мільйонів за 2018-2019. Якщо Конгрес не змінить правила CAFE, GM, Ford і Stellantis можуть сплатити понад $10 мільярдів штрафів з 2027 по 2032 рік через нові вимоги адміністрації Байдена.
Крім того, республіканці пропонують знизити вимоги до викидів, скасувати податкові пільги на електромобілі, ввести щорічну реєстраційну плату в $250 для електромобілів та поступово скасувати податкові кредити на виробництво батарей до 2028 року. Згідно з даними Reuters, скасування нових вимог до викидів може заощадити виробникам $200 мільйонів.
Хоча Конгрес може скасувати штрафи CAFE, автомобільні виробники все ще підлягають правилам викидів, встановленим Агентством з охорони навколишнього середовища (EPA). Штрафи можуть сягати до $45,268 за кожен автомобіль, що не відповідає вимогам.
Якщо запропоноване рішення буде ухвалене, це може суттєво вплинути на швидкість прийняття електромобілів в США, зменшуючи витрати для традиційних виробників автомобілів.