Компанія Subaru робить ставку на свій бестселер, кросовер Forester, щоб подолати труднощі, викликані високими тарифами на автомобілі, запровадженими адміністрацією Трампа. За даними Nikkei Asia, Subaru сподівається, що новий Forester допоможе зменшити негативний вплив від мит і зберегти позиції на важливому американському ринку.
На щорічних зборах акціонерів у Токіо президент Subaru Ацуші Осакі підкреслив, що компанія залишиться відданою своїм американським клієнтам. “Ми подолаємо це, зберігаючи США нашим основним ринком і збалансувавши з Японією та Канадою”, – зазначив Осакі.
Близько 70% глобальних продажів Subaru припадає на США. У 2024 фінансовому році компанія реалізувала 662,000 автомобілів у США, що становить 71% від загальних продажів у 936,000 одиниць.
Проте, ситуація з виробництвом робить Subaru вразливою до мит. Близько половини автомобілів, проданих у США, є імпортом з Японії, що підлягає 25% митам. Subaru оцінює, що ці мита можуть коштувати компанії $2.5 мільярда, що робить її прибуток у $2.79 мільярда безглуздим.
Однак на зборах акціонерів стало зрозуміло, що Subaru покладається на Forester як на рятівника. Остання версія SUV надійшла в продаж у США у 2024 році. Вже у травні 2025 року було продано 15,434 автомобілів, а з початку року – 84,629, що на 3.5% більше, ніж у минулому році.
Щоб зменшити вплив мит, Subaru планує збільшити виробництво на своєму заводі в Індіані, єдиному закордонному заводі, де випускаються готові автомобілі. Компанія інвестує 40 мільярдів єн (~$277 мільйонів) для початку виробництва нового Forester на цьому заводі.
Збільшення виробництва в США викликає занепокоєння серед акціонерів, оскільки основні операції з виробництва знаходяться в префектурі Гунма в Японії. Осакі визнав цю дилему, зазначивши, що підвищення виробництва в США неможливе без співпраці постачальників.
Минулого місяця Subaru повідомила дилерам про підвищення цін, що додало від $750 до $2,055 до вартості автомобілів, зокрема від $1,075 до $1,600 для Forester. Компанія не уточнила, що тарифи є причиною підвищення цін, але зазначила, що це реакція на “поточні ринкові умови”.
Ситуація залишається невизначеною, адже ведуться переговори про тарифи між Японією та США.