Toyota подала патент на систему, яка дозволяє власникам автомобілів отримувати оплату за дані про їхні поїздки. Система збирає інформацію про маршрути, відправляє її на сервери Toyota, і якщо дані виявляються корисними, водії отримують винагороду. Якщо ж ні, інформація просто видаляється, а власник нічого не отримує.
Участь у цій схемі буде добровільною. Перед передачою даних система запитує дозвіл власника. Водій може погодитися ділитися інформацією про кожну поїздку або вимкнути цю функцію в будь-який момент. Навіть під час поїздки можна відкликати доступ до даних, якщо виникає бажання зберегти певні поїздки в таємниці.
Дані, які Toyota хоче отримати, допоможуть у навчанні алгоритмів автономного водіння. Кожна ямка на дорозі, зустріч з дикими тваринами або незвичайні дорожні умови можуть стати навчальним матеріалом для штучного інтелекту. Такі реальні сценарії допоможуть AI навчатися швидше, ніж лабораторні випробування. Патент вказує на те, що звичайні поїздки можуть не підходити для отримання оплати, але незвичайні ситуації можуть стати джерелом доходу.
Цей підхід може пришвидшити розвиток функцій допомоги водієві, які наразі мають труднощі з рідкісними ситуаціями. Завдяки збору різноманітного досвіду водіння, Toyota отримує доступ до сценаріїв, які в традиційних тестах займуть роки для накопичення.
Нагадаємо, що виробники автомобілів вже багато років збирають дані з автомобілів, але використання цієї інформації залишається непрозорим. За оцінками експертів, до 2030 року ця інформація може принести виробникам до 400 мільярдів доларів на рік. Наразі водії мають мало уявлення про те, які дані збираються з їхніх автомобілів і хто на цьому заробляє.
Патент Toyota може свідчити про можливий перехід до прозорості у цій сфері, навіть якщо ніколи не стане реальним продуктом.
